Martin Kluc

Bachelor's thesis

Vnímání značky Apple v ČR ve srovnání s hlavní konkurencí (Samsung, HTC, Nokia)

The perception of the Apple brand in the Czech Republic in comparison with major competitors (Samsung, HTC, Nokia)
Abstract:
Cílem práce je popsat a analyzovat vnímaní značky Apple v České republice ve srovnání s hlavními konkurenty v tomto odvětví, značkami Samsung, HTC a Nokia. Teoretická část vysvětluje základní pojmy týkající se budování značky. Jsou zmíněny pojmy týkající se architektury značky a také identity značky. V praktické části je představeno odvětví mobilních telefonů. Jsou zde charakterizovány největší společnosti …more
Abstract:
The aim of the thesis is to describe and analyse the perception of the Apple brand in the Czech Republic and to compare it with its major competitors in the industry -- Samsung, HTC and Nokia. The theoretical part of the thesis explains the essential terms connected with brand building. Terms such as brand architecture and brand identity are mentioned. In the practical part of the thesis mobile phone …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2014
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Eva Procházková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40607