Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum) – Bc. Pavel Štěpánek
Bc. Pavel Štěpánek
Master's thesis
Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum)
Innovative Activities for Teenagers’ Pronunciation Skill Development (Action Research)
Abstract:
Magisterská práce “Inovativní výukové aktivity pro rozvoj výslovnosti náctiletých (akční výzkum)” navrhuje výukové aktivity, které mají za cíl přitažlivým způsobem seznámit náctileté studenty s vybranými rysy souvislé řeči v anglickém jazyce. Účastníci tohoto výzkumu jsou dva patnáctiletí čeští studenti anglického jazyka s velmi omezenou předchozí znalostí anglické výslovnosti. Navrhované aktivity …moreAbstract:
The master’s thesis “Innovative Activities for Teenagers’ Pronunciation Skill Development (Action Research)” devises lesson activities introducing selected features of English connected speech to teenage learners in appealing ways. The participants of the research are two 15-year-old Czech learners of English with very limited previous knowledge of the aspects of English pronunciation. The proposed …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b678s/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Czech Expats' English Pronunciation
Kristýna Šrámková -
English word stress in pronunciation of secondary school students
Tereza HOLÁ -
Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Pronunciation in Primary Learners
Petr Divišovský -
Aspects of Connected Speech in English: Assessing Students’ Progress After Pronunciation Training
Petra Erbanová -
POUŽITÍ PÍSNÍ A ŘÍKANEK JAKO POMŮCKY STUDENTŮM S VÁZÁNÍM SLOV
Petra KOTENOVÁ -
The use of weak syllables and weak forms by Czech and Spanish common users of English
Adriana Štofková -
The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom
Adam Kukačka