Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis – Bc. Tomáš MEDVEDÍK
Bc. Tomáš MEDVEDÍK
Master's thesis
Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis
Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis
Abstract:
The thesis deals with translation of copy advertisements and advertising texts. A special focus is given to the advertising aspect that is based on the graphics contained in the copy advertisements, yet on different features in the texts that do not employ any image content. Analysis of selected texts is done in the theoretical part, the practical part includes translation of some of them and commentary …moreAbstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá prekladom reklamných textov. Skúma hlavne ich reklamné prvky, teda obrazovú zložku tých textov, ktoré ju využívajú, prípadne iné prvky, ak ide o texty, ktoré obrazy nevyužívajú. Teoretická časť práce je zameraná na analýzu vybraných textov, z ktorých niektoré sú preložené v praktickej časti, ktorá obsahuje i komentár zameraný na najproblematickejšie časti prekladu. Práca …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2012
Accessible from:: 13. 12. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2013
- Supervisor: Mgr. Jitka Zehnalová, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MEDVEDÍK, Tomáš. \textit{Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Philosophical Faculty. 2012. Available from: https://theses.cz/id/1d5fy7/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MEDVEDÍK, Tomáš. Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis. Olomouc, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.12.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 13. 12. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Human Studies / Anglická filologie - Aplikovaná ekonomická studia
Theses on a related topic
-
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights