Kateřina Hellebrandová

Bachelor's thesis

Marketingové strategie vybraných pražských hudebních festivalů - podobnosti a rozdíly, analýza propagačních materiálů

Marketing strategies of selected Prague music festivals - similarities and differences, analysis of promotional materials
Abstract:
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury a konkrétně hudebních festivalů. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty současné marketingové praxe. Praktická část se potom podrobně věnuje čtyřem festivalům vážné hudby a jazzu: Pražskému jaru, Prague Proms, Dvořákově Praze a Strunám podzimu. Pojednává o jejich právní formě, financování, zaměření, programové nabídce a vizuální podobě …more
Abstract:
The theoretical part of the Bachelor's Thesis describes marketing in the field of culture and especially in the field of music festivals. It focuses on the tools and the most important aspects of contemporary marketing practice. The practical part is dealing with four festivals of classical music and jazz in detail: Prague Spring, Prague Proms, Dvořák Prague and Strings of Autumn. It discusses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2012
  • Supervisor: Václav Riedlbauch
  • Reader: Irena Tyslová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33142