Jindřich Topol

Master's thesis

Komparace positioningu jednotlivých produktových řad značky Concha y Toro

Positioning comparison of Concha y Toro product lines
Abstract:
V teoretické části práce (kapitoly 1 až 3) jsou vysvětleny základní relevantní pojmy jako marketing, marketingový mix, segmentace, targeting, positioning, značka, hodnota značky a strategické řízení značek. Praktická část práce se v úvodní čtvrté kapitole zabývá charakteristikou trhu vín ve světě a v ČR. Dále je charakterizován trh chilských vín v ČR a zdejší konkurenční prostředí. Pátá kapitola představuje …more
Abstract:
The theoretical part of this paper (chapters 1 to 3) explained the main relevant terms such as marketing, marketing mix, segmentation, targeting, positioning, brand, brand value and brand management. The practical part in its fourth chapter described the charakteristics of wine market in the world and also in the conditions of Czech republic. It also describes the chilean wines market in Czech republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2010
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Alexandr Lochman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19763

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod