Alena HNÍZDILOVÁ

Bachelor's thesis

Jazykové (a nejazykové) persvazivní prostředky reklamy pro děti.

Linguistic (and non-linguistic) persuasive methods of advertising targeted at children
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je postihnout hlavní jazykové i nejazykové prostředky, které se podílejí na persvazivní funkci reklamy pro děti. V jednotlivých kapitolách práce je představena problematika ovlivňování dětských adresátů reklamou. Pozornost byla věnována zvláště televizní reklamě, se kterou přijdou dětští příjemci nejvíce do styku. V práci je také zakomponovaná část, věnující se vlastnímu …more
Abstract:
The aim of this thesis is to describe the main linguistic and non-linguistic mean sinvolved in the persuasive fiction of advertising to children. In the individual chapters of this thesis are presented issues of advertising influence to children's recipients. Attention was particularly focused on television advertising, with most children recipients comein to contact with. The thesis contains also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HNÍZDILOVÁ, Alena. Jazykové (a nejazykové) persvazivní prostředky reklamy pro děti.. Ústí nad Labem, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta