Dmitriy Myakotskiy
Master's thesis
Alternativní teorie firmy
Alternative theories of the firm
Abstract:
Táto diplomová práce se zabývá problematikou alternativních teorií firmy. Teoretická část práce je rozdělena na dvě kapitoly, jejichž cílem je seznámit čtenáře s daným tématem mikroekonomie. Na základě popsaných modelů, bude vysvětlen nejednoznačný přístup k této problematice. Následuje část výkladu která je věnována společenské odpovědnosti firem, neboli CSR. V dané kapitole jsou probrány koncepční …moreAbstract:
This paper covers the issue of alternative theories of the firm. The theoretical part is separated into two chapters and their goal is to acquaint readers with this topic of microeconomics. On the base of described models will be explained ambiguous approach to theme. After this, follows the explanation of Corporate Social Responsibility (CSR). This chapter contains conceptual bases and model of CSR …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 11. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55055
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2016
- Supervisor: Jana Soukupová
- Reader: Zuzana Džbánková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55055
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić