Počítačově mediovaná interpersonální komunikace – Mgr. Filip Možný
Mgr. Filip Možný
Bachelor's thesis
Počítačově mediovaná interpersonální komunikace
Computer mediated interpersonal communication
Abstract:
V této práci se zabývám počítačově mediovanou interpersonální komunikací z pohledu uživatele. Za pomoci hloubkových rozhovorů a jejich následné analýzy zkoumám situace, kdy uživatelé vytvářejí pluralitu offline a online a jak se tato pluralita promítá do užití nových médií. Teoreticky je práce ukotvena v širším kyberkulturním diskurzu týkajícího se reflexe nových médií, vychází a navazuje na myšlenky …moreAbstract:
In this study I concern myself with comptuer mediated interpersonal communication, percieved from the viewpoint of the user. Using in-depth interviews and grounded theory analysis I examine situations where the user himself creates the plurality of online and offline and how this plurality affects the usage of new media, more accurately the internet. A broader cybercultural discourse serves as the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l925g/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Interpersonální komunikace ve firmě
Evelina Mikhailova -
Vliv mobilních technologií na každodenní (spotřební) praktiky: exploratorní studie online/offline hybridity
Klára Šimůnková -
Rodičovská mediace online interakcí: Jak matky přistupují k online interakcím s neznámými lidmi u svých dospívajících dětí?
Anna Jančevová -
Recepce informací na online sociální síti Facebook
Michaela Galuszková -
„Jen inzerce nás neuživí“: Ne/ochota členů českého publika platit za online žurnalistický obsah
Tereza Hálová -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
Vliv online reputace na zákazníka v gastronomii
Klíčová Klíčová -
Rodičovská mediace online sexuálních obsahů z pohledu matek dospívajících
Nikola Šolcová