Jana OLIŠAROVÁ

Master's thesis

Schopnost interpretovat text v rámci čtenářské gramotnosti ve 4. a 5. ročníku primární školy

The ability of interpretation of the text within reading literacy in the 4th and 5th grade at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti v primární škole. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat úroveň čtenářské gramotnosti žáků 4. a 5. tříd na základní škole v Chomutově. V teoretické části se věnujeme vymezení pojmů, které souvisejí se čtenářskou gramotností, poukazujeme na faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost a seznamujeme s mezinárodními výzkumy zabývajícími se …more
Abstract:
This qualification thesis deals with the problems of reading literacy in primary school. The main aim of the thesis is to map out the level of reading literacy of pupils from the 4th and 5th grades in the basic school in Chomutov. In the theoretical part we pay attention to expressions which are connected to reading literacy. We also point to factors which influence the ability. We get acquainted with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OLIŠAROVÁ, Jana. Schopnost interpretovat text v rámci čtenářské gramotnosti ve 4. a 5. ročníku primární školy. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools