Activities for Teaching English to Children with Special Needs – Mgr. Kamila Roszak, lic.
Mgr. Kamila Roszak, lic.
Master's thesis
Activities for Teaching English to Children with Special Needs
Activities for Teaching English to Children with Special Needs
Abstract:
Diplomová práce pojednává o aktivitách provázených pohybem ve výuce angličtiny dětí se specifickými poruchami učení (SPU) a poruchami pozornosti (ADHD). Cílem této práce je ukázat, jak tyto aktivity fungují ve vyučování anglického jazyka. Teoretická část je zaměřena na teorie a metody. Vysvětluji možné důvody pro potíže při učení a poukazuji na aktivity provázené pohybem jako na pomocné a účinné. Tato …moreAbstract:
The work deals with the topic concerning Activities with element of movement for teaching English to children with special needs, that is students with special learning disabilities (SLD) and attention deficit hyperactive disorder (ADHD). The objective of the thesis is to show, how movement activities work with SLD and regular students. The theoretical part of the thesis focuses on theories and methods …moreKeywords
Poruchy učení specifické poruchy učení (SPU) styly učení Cvičení Mozku celková fyzická odpověď (TPR) mozek hemisféry lateralita věda vědecké důkazy neurologie kinestetický pohyb pozornost Learning disabilities special learning disabilities (SLD) Learning Style model Brain Gym Total Physical Response (TPR) brain hemispheres laterality scientific scientific evidence neuroscience kinaesthetic movement attention.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rh1ur/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2010
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
How to make english lessons more enjoyable for students with SLD
Iva Všetíčková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Alžběta Hráčková -
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
Jana BŘICHÁČKOVÁ -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka