Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA) – Mgr. Karolína BURIAN
Mgr. Karolína BURIAN
Master's thesis
Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)
Understanding of reading text by third grades pupils in their mother tongue in the Czech republic and Pennsylvania (based on the comparative test PSSA)
Abstract:
Cílem diplomové práce je porovnat ročníků u žáků třetích ročníků porozumění jejich čtenému textu v jejich mateřském jazyce v České republice a Pensylvánii. Obsah teoretické části je věnován čtení a jeho metodám, čtenářské gramotnosti a jejímu rozvoji u žáků mladšího školního věku. Je představen také srovnávací test PSSA. V praktické části jsou srovnány výsledky čtenářské části testu v Pensylvánii s …moreAbstract:
The main aim of the thesis is to compare the third grades pupils in the understanding of reading text in their mother tongue in the Czech Republic and Pennsylvania. The theoretical part deals with reading and its methods, reading literacy and its development at younger school age pupils. It descirbes the PSSA comparison test. The practical part compares the results of the reading part of the test in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 10. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BURIAN, Karolína. \textit{Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/1wki83/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BURIAN, Karolína. Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA). Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools
Theses on a related topic
-
Rozvoj porozumění čtenému textu u žáků třetí třídy prvního stupně běžné základní školy
Pavel Svoboda -
Interference mezi auditivním kanálem informací a porozuměním textu
Pavel Janeček -
Porozumění čtenému textu u žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Zuzana Brodcová -
Vliv e-čtení na vnímání textu
Tomáš Zima -
Porozumění čtenému textu u žáků mladšího školního věku s ohledem na jejich mentální vývoj.
Karolína ŠEBKOVÁ -
Vysokoškoláci s vrozenou a raně získanou vadou sluchu a jejich problémy s porozuměním čtenému odbornému textu
Lenka Tonarová -
Společné čtení textu z pohledu dítěte předškolního věku
Martina Boráková -
Ověřování úrovně čtení s porozuměním ve 3. ročníku ZŠ
Jitka Valkovičová