I nomi dei prodotti farmaceutici italiani – Bc. Jana Pazderová
Bc. Jana Pazderová
Diplomová práce
I nomi dei prodotti farmaceutici italiani
The names of Italian pharmaceuticals
Abstract:
The thesis focuses on the morphological and semantic structure of names of pharmaceutical products sold in Italy without a prescription. Medicines sold in this way, so called commercial pharmaceuticals, have to impress the buyer and attract his attention in order to gain a better position at the market. The buyers are assumed to remember the name easier if they understand it. On one hand, the names …víceAbstract:
Práce se zabývá morfologickou a sémantickou stavbou názvů léků prodávaných v Itálii bez lékařského předpisu. Takto prodávané, komerční, léky musí k získání místa na trhu zapůsobit na kupující a upoutat jejich pozornost. Předpokládá se, že kupující si název lépe zapamatuje, bude-li mu rozumět. Na jednu stranu si tedy názvy léků (farmakonyma) zachovávají znaky odborného jazyka medicíny a chemie, na druhou …více
Jazyk práce: italština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q5cn8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2016
- Vedoucí: Ph.D. Alessandro Bitonti
- Oponent: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Italský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková