Inkluzivní vzdělávání a možná rizika nepříznivého dopadu na sourozence dětí s postižením – Kristýna Sekaninová
Kristýna Sekaninová
Bachelor's thesis
Inkluzivní vzdělávání a možná rizika nepříznivého dopadu na sourozence dětí s postižením
Inclusive Education and Potential Risk of Negative Impact on Siblings of Children with Disabilities
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání a možnými riziky nepříznivého dopadu na sourozence dětí s postižením. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které popisují samotné inkluzivní vzdělávání, rodinu a sourozenectví. Praktická část je realizovaná prostřednictvím kvalitativního výzkumu, ve kterém byla využita metoda polostrukturovaného interview. Pro účely bakalářské …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with questions of inclusive education and possible risks of its adverse impact on disabled children's siblings. The theoretical part is divided into three chapters that describe the inclusive education itself, family and sibship. The practical part is carried out by means of a qualitative research using a method of a semistructured interview. In total, six respondents were …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/eh9gl/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 8. 2020
- Supervisor: Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Eva Urbanovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEKANINOVÁ, Kristýna. \textit{Inkluzivní vzdělávání a možná rizika nepříznivého dopadu na sourozence dětí s postižením}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava. 2020. Available from: https://theses.cz/id/1xlj6b/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social Pathology and Prevention
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová