Bc. Pavel Vacarda

Diplomová práce

Pojetí zkušenosti a výchovy v Deweyho filozofii

The Concept of Experience and Education in Dewey's Philosophy
Anotace:
Práce se zabývá pojetím zkušenosti a výchovy ve filozofii Johna Deweyho, významného představitele pragmatismu. Zabývá se principy Deweyho výchovy postavené na koncepci zkušenosti a ukazuje, jaký význam má výchova pro demokratickou společnost. Rovněž nastiňuje historické pozadí, hlavní rysy a význam pragmatismu jako filozofického proudu. Zahrnuje Deweyho intelektuální vývoj, jeho pojetí pragmatismu …více
Abstract:
The thesis focuses on the conception of experience and education in the philosophy of John Dewey, an important representative of pragmatism. It deals with the principles of Dewey's education based on the concept of experience and shows the importance of education for the democratic society. It also outlines the historical background, main features and the importance of pragmatism as a philosophical …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 1. 2010

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 14. 6. 2010
  • Vedoucí: prof. PhDr. Emil Višňovský, PhD.
  • Oponent: prof. PhDr. Jaroslav Hroch, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta