Didaktický materiál do hodin „Příprava pokrmů“ na Praktické škole dvouleté – Mgr. Romana Osinková
Mgr. Romana Osinková
Master's thesis
Didaktický materiál do hodin „Příprava pokrmů“ na Praktické škole dvouleté
Preparation of education materials used for teaching the subject “Food preparation and cooking“ at Secondary special school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření didaktického materiálu pro žáky s mentálním postižením a jeho vyzkoušení v praxi. První a druhá kapitola se zabývají popisem osob s mentálním postižením a možnostmi středního vzdělávání těchto osob. Třetí kapitola popisuje oblasti vzdělávání v praktické škole dvouleté. Jsou zde uvedeny didaktické zásady, metody a postupy, uplatňující se ve výuce žáků s mentálním …moreAbstract:
This thesis is focused on creating teaching materials for learners in special needs education. It also describes using this texbook in practice in the classroom. The theoretical part of the thesis summerises some theoretical background knowledge about learning disabilities. The second chapter deals with the topic of vocational education for people with learning disabilities, and also describes current …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hb2c0/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Vocational School Teachers
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Řeka Bečva ve městech v povodí Bečvy - didaktický materiál pro výuku zeměpisu na základních a středních školách
Anežka BRHLÍKOVÁ -
Připravenost pedagogů na společné vzdělávání žáků s mentálním postižením a narušenou komunikační schopností na základních školách v České republice
Michaela Kolaříková -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Nikola Vacínová -
Bariéry inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Michaela Kotlaříková -
Problematika inkluzivního vzdělávání zaměřená na žáky s mentálním postižením
Jana Šťastná -
Život a vzdělávání dětí s mentálním postižením
Adéla Jansová