Ing. Tomáš Hajíček

Bachelor's thesis

Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti

Effective segmentation of customers portfolio in connection with given company goals. Prospect segmentation criteria and its priorities according to company’s vision
Abstract:
Segmentace potenciálních zákazníků je velice důležitá činnost každé organizace, která provozuje své podnikatelské aktivity v různých zemích světa. Na trhu fungují určité druhy segmentů a každý z nich má mnoho potenciálních zákazníků a je pouze na organizaci, zda určí správný segment a vytvoří podmínky pro potenciální zákazníky. V této bakalářské práci analyzuji různé druhy segmentace, která určuje …more
Abstract:
The segmentation of potential clients is a very important activity in each organisation which operates its business activities throughout the various countries of the world. Certain types of segments function on the market and each has many potential clients and it is only up to the organisation as to whether it states the correct segment and creates conditions for possible clients. In this Bachelor …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication