Using cooperative learning in foreign language classes – Bc. Kateřina Muchová
Bc. Kateřina Muchová
Bachelor's thesis
Using cooperative learning in foreign language classes
Using cooperative learning in foreign language classes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá kooperativním učením a jeho včleněním do hodin cizího jazyka. Teoretická část práce charakterizuje termín "kooperativní učení" jako takový, jeho podstatu a prvky. Práce se také zaměřuje na podstatu skupin, ve kterých se využívá kooperativní učení, procesy práce v těchto skupinách a na roli, kterou hraje učitel během hodiny, kde se využívá kooperativní učení. Dále jsou …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with cooperative learning and its incorporation into foreign language lessons. The theoretical part characterizes the term "cooperative learning" itself, its concept and elements. It also focuses on the essence of cooperative learning groups, their work processes and the role of the teacher during the cooperative learning lesson. Moreover, different types of cooperative learning …moreKeywords
kooperativní učení technika jigsaw vzájemná závislost skupinová práce učitel žák kooperace sociální dovednosti osobní odpovědnost interakce hodnocení vrstevníky kooperativní učení jazyka cooperative learning jigsaw technique interdependence group work teacher learner cooperation social skills individual accountability interaction peer assessment Cooperative Language Learning
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lxlcw/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková -
Vliv sportovního zaměření žáků na jejich postoj ke kooperativním činnostem v hodinách anglického jazyka na základní škole.
Barbora ČERNÁ -
Využití strategií kooperativního učení v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Michaela FICENECOVÁ -
Využití kooperativního učení v hodinách anglického jazyka
Daniela STAŇKOVÁ -
Příprava projektu kooperativní dovednosti a klima třídy ve výuce pohybových her
Štěpán VELE -
Jak trénovat sociální dovednosti u žáků s poruchou ADHD
Věra PEČONKOVÁ -
Motivační aspekty autoregulace učení studentů pomáhajících profesí
Jitka Jakešová