Školní absence jako průvodní jev sociálně patologického chování. – Eva HENYCHOVÁ
Eva HENYCHOVÁ
Bachelor's thesis
Školní absence jako průvodní jev sociálně patologického chování.
School absence as a concomitant social pathologic behaviour.
Abstract:
Práce se zabývá školní absencí jako jednoho z průvodních jevů patologického chování. V teoretické části se práce věnuje disciplíně, saturaci potřebám, poruchám, Rodině jako rizikového faktoru poruch chování. Dále je v centru pozornosti vliv rodiny na výchovu, příčiny školní absence, právní hledisko a nastínění významu a účinnosti prevence na snížení výskytu školní absence. V části praktické bylo …moreAbstract:
This work of the school absence as a concomitant social pathologic behavior engages in the school absence as a one of the phenomenom of the pathological behavoir. In the theoretical part the work devotis to the branch of knowledge, saturation of the need, family as a risic factor of the disorder of the behaviour. There is in the centre of the attention is the influence for the family, the cause of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2008
- Supervisor: PhDr. Smolík Arnošt
- Reader: PaedDr. Michal Slavík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HENYCHOVÁ, Eva. \textit{Školní absence jako průvodní jev sociálně patologického chování.}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2008. Available from: https://theses.cz/id/2avp2z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakultahttp://arl.ujep.cz/
University Jana Evangelisty Purkyně
Pedagogická fakultaBachelor programme:
Department of Pedagogy
Theses on a related topic
-
Problematika a prevence poruch učení u dětí na základní škole
Renáta PRŮŠOVÁ -
Drogy- prevence a náprava
Pavlína HAIMRLOVÁ -
Prevence ve věcech mládeže s výchovnými problémy na Královédvorsku
Pavla Sklenářová -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová