Bc. Lucie ŠAFRATOVÁ

Master's thesis

Postavení a srovnání vzdělávací oblasti geografie v českém gymnaziálním a ekvivalentním norském vzdělávání.

Position and comparison of the Geography syllabus in the Czech grammar school and equivalent Norwegian education.
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení a srovnání vzdělávací oblasti geografie na českých gymnáziích a norských videregaaende skole, školách srovnatelné úrovně; postihnutí podstatných rozdílů v obsahové, funkční i praktické stránce a navrhnutí možných implementací prvků z norského do českého vzdělávání. Práce obsahuje charakteristiku kontextů obou vzdělávacích soustav, podrobnou analýzu dokumentů závazných …more
Abstract:
The aim of this thesis is assessment and comparison of the Geography syllabus in the Czech grammar schools and Norwegian videregaaende skole, schools of comparable level; capturing the fundamental differences in content, functional and practical aspects and suggestion of possible element implementations from the Norwegian to the Czech education. The thesis contains characteristics of the both educational …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2014
Accessible from:: 19. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2014
  • Supervisor: Mgr. Tomáš Matlenga

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠAFRATOVÁ, Lucie. Postavení a srovnání vzdělávací oblasti geografie v českém gymnaziálním a ekvivalentním norském vzdělávání.. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 6. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta