Analýza ekonomických dopadů eventu Colours of Ostrava na rozvoj cestovního ruchu v regionu – Veronika Vlčková
Veronika Vlčková
Bachelor's thesis
Analýza ekonomických dopadů eventu Colours of Ostrava na rozvoj cestovního ruchu v regionu
Analysis of economic impacts of the Colours of Ostrava on the development of tourism in the region
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je vyhodnocení ekonomických dopadů festivalu na cestovní ruch ve městě Ostravě. První část vychází ze studia odborné literatury a je zaměřena na teoretické poznatky o cestovním ruchu a eventech. V praktické části práce jsou zjišťovány a vyhodnocovány ekonomické dopady festivalu, plynoucí především z výdajů návštěvníků. Na základě výsledků šetření jsou stanoveny benefity festivalu …moreAbstract:
The goal of the thesis is to evaluate the economical impact of the festival of tourism in Ostrava. The first part is based on the study of literature and is focused on theoretical knowledge about tourism and events. In the practical part of the thesis, the economic impacts of the festival are identified and evaluated. Based on the results of the survey, the festival's benefits manifesting themselves …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79060
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2020
- Supervisor: Hana Černá Silovská
- Reader: Gabriela Říhová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VLČKOVÁ, Veronika. \textit{Analýza ekonomických dopadů eventu Colours of Ostrava na rozvoj cestovního ruchu v~regionu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/2eat4a/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79060
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Veřejná správa a regionální rozvoj
Theses on a related topic
-
Komparace marketingu festivalu Colours of Ostrava a Lucerna Music Bar
Václav Vágner -
Vnímání CSR aktivit a jejich komunikaci festivalu Colours of Ostrava
Lucie Blahetková -
Marketingové komunikace festivalu Colours of Ostrava
Aneta Pospíšilová -
Hodnotící adjektiva v propagačních textech na webových stránkách Colours of Ostrava
Martin TROPEK -
Dramaturgická analýza festivalu Colours of Ostrava v letech 2002-2014
Zuzana VAIDOVÁ -
Marketing a propagace festivalu Colours of Ostrava
Ondřej Vaněk -
Die Marketinganalyse des Festivals Colours of Ostrava und Lollapalooza Berlin
Diana VLČKOVÁ -
Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava
Denisa Findejsová