Bc. Tereza Voborská

Bachelor's thesis

Množství reklamních sdělení a vliv na jejich zapamatování

The amount of advertising messages and the effect on their memorization
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tím, co ovlivňuje zapamatování reklamy v konkrétním média typu a jaký vliv na zapamatování má opakování reklamního sdělení. V první části této práce jsou zmíněna teoretická fakta vztahující se k marketingové komunikaci jako celku, reklamě i psychickým procesům člověka. Druhá část, praktická, probíhala formou rozhovoru s deseti respondenty, kteří po zhlédnutí reklamního bloku …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the effects of remembering advertising in a particular type of media and what influence on remembering has repetitive advertising message. In the first part of this thesis are mentioned theoretical facts concerning marketing communication as a whole, advertising and human psychological processes. The second part is a practical form of interviews with ten individuals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní