Michal Novák
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand image on consumer purchase behavior
Abstract:
Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele, společně s povědomím o značce Vans, a její skateboardingové obuvi mezi spotřebiteli. Dále je důležité zjistit jaké faktory působí a ovlivňují spotřebitele při výběru obuvi. Součástí práce je porovnání výsledků z dotazníkového šetření a sekundárních dat. Pomocí tohoto porovnání byla vyvozena doporučení, která pomohou upevnit postavení …moreAbstract:
The aim of this thesis is to assess the influence of brand on consumer purchases behaviour and consumer awareness of the Vans brand and its skateboard shoes. The purpose of this thesis is to assess the influence of brand on consumer purchase behaviour and consumer awareness of the Vans brand and its skateboarding footwear. Furthermore, it is important to find out what factors influence and affect consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Jan Huml, Ing.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business and Administration
Theses on a related topic
-
Influence of competitive environment on business strategy and operation
Pascal Nweze -
Real-Time Data Integration in CRM: An analysis of its impact on Global Business Performance and Competitive Environment in the Brewery Industry
Ebitimi Anthony Akene -
Competitive intelligence v Ruské federaci na příkladu analýzy konkurenčního prostředí banky Sberbank
Andrei Kachanov -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
International Direct Marketing of the selected company
Florian Kehrer -
Globální marketing a lokální kultura
Alena Skupinová -
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights