Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy – Mgr. Michaela Trnová
Mgr. Michaela Trnová
Doctoral thesis
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Aspects of Vocabulary Knowledge in EFL Lower-Secondary Coursebooks
Abstract:
Výzkumy ukazují, že učebnice hrají významnou roli ve výuce angličtiny jako cizího jazyka a učitelé je využívají jako zdroj informací i při plánování výuky (např. Sikorová, 2010; Richards, 2011). Jednou z oblastí, které cizojazyčné učebnice pokrývají, je slovní zásoba. Obvykle se s ohledem na slovní zásobu ptáme, jak je slovní zásoba uvedena a procvičována, zda je rozlišena slovní zásoba receptivní …moreAbstract:
épe si slova pamatovat. Respondenti kladou důraz na využití slovní zásoby v praxi a s ohledem na možnosti a schopnosti žáků. Ze slovní zásoby v učebnici tak vybírají slovíčka vhodná pro jejich žáky a těm poskytují prostor učit se slovíčka přímo v hodině. Velmi oblíbené jsou křížovky v pracovních sešitech, při kterých žáci pracují se slovní zásobou zábavnou formou. Respondenti by je uvítali ve větším …moreAbstract:
Research shows that coursebooks play an essential role in teaching English as a foreign language and are used by teachers as a source of information and in lesson planning (e.g., Sikorová, 2010; Richards, 2011). One of the areas covered by foreign language coursebooks is vocabulary. Usually, we ask how vocabulary is introduced and practised, whether receptive and productive vocabulary is distinguished …moreAbstract:
rners’ abilities and skills. From the coursebook, they select vocabulary appropriate for their learners and allow them to learn the words directly in class. Crosswords in workbooks, which work with vocabulary in a fun way, are very popular among learners. Respondents would welcome more such activities, so they look for them in other materials and use learning apps.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j4gkq/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2024
- Supervisor: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., doc. PhDr. Lucie Betáková, MA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRNOVÁ, Michaela. \textit{Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/2jnpwb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Didactics of Foreign Language / Didactics of Foreign Language
Theses on a related topic
-
Aktivity zaměřené na posilování důvěry a na spolupráci dětí z dětského domova
Veronika Křižková -
Výukové aktivity se zaměřením na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Tereza MACCECHINI -
Aktivity zaměřené na prevenci vzniku odpadů a nakládání s nimi na 1. stupni základní školy
Veronika HOLUBOVÁ -
Aktivity zaměřené na slovní zásobu ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Alice DRANČÁKOVÁ -
Volnočasové aktivity se zaměřením na golfovou problematiku
Leoš Vojtěšek -
Vzdělávání o Evropské unii v Jihomoravském kraji; Europe Direct Brno a jeho aktivity na poli středoškolského vzdělávání o Evropské unii v Jihomoravském kraji v letech 2005 - 2019
Jan Kovář -
The Most Difficult Aspects of Learning The English Language for Grammar Schools Students
Jan Balek -
Students’ Knowledge of Vocabulary with Latin Prefixes
Simona Šafaříková