Lucie Javorská

Bachelor's thesis

Specifika B2B marketingu na praktickém příkladu společnosti 3M

Specifics of B2B marketing on a practical example of the company 3M Česko
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na oblast B2B marketingu jako celek a na jeho základní odlišnosti od marketingu na spotřebních trzích (B2C). Tyto odlišnosti jsou nadále ve své konkrétní podobě ukázány na praktickém příkladu společnosti 3M Česko, přesněji na produktové kategorii Kancelářské potřeby, kde jsou popsány postupy B2B marketingové strategie, taktiky i operativních činností.
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the area of B2B marketing as a whole and on its main differences from marketing on consumer markets (B2C). Those differences are then concretely shown on the practical example of the company 3M Česko, specifically on the product category Office supplies, where the B2B marketing strategy, tactics as well as the operative activities are described.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: David Říha
  • Reader: Alena Soukeníková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/42073