Bc. Martina Hejlová
Master's thesis
E-shop: analytická studie
E-shop: Analytical Study
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje vybrané e-shopy působící na českém on-line trhu. Pro tuto analýzu byly zvoleny eshopy: Kutiluvobchod.cz, Eshop.prazdroj.cz a Ozdobse.cz. Analýza je prováděna s využitím výkonnostních ukazatelů (konverzního poměru, míry konverze nákupních košíků a velikostí průměrného nákupního košíku) a také regresní analýzou tržeb a návštěvnosti. Slovním popisem je pak hodnoceno využití …moreAbstract:
This thesis is analysing the Czech online e-shop market. For this analysis were chosen specifically 3 e-shops: Kutiluvobchod.cz, Eshop.prazdroj.cz and Ozdobse.cz. The analysis is carried out through efficiency indicators (conversion rate, shopping baskets conversion rate and the size of the average shopping basket) and regression analysis of sales and visits rate. A Verbal descriptions of marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/cma9x/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Evžen Staněk
- Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Renata Abulaesova -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Linar Saliamov -
Marketingový komunikační mix pro nově vzniklý podnik
Lukáš Sajvera -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Helena Plívová -
Marketingový komunikační mix vybraného vinařství
Kamila Ilgnerová -
Marketingový komunikační mix vybrané destinace
Magdaléna Ludíková -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Viktoriia Cherepkova