Growing up Bilingual (Case Study) – Bc. Kristýna Hostinská
Bc. Kristýna Hostinská
Diplomová práce
Growing up Bilingual (Case Study)
Growing up Bilingual (Case Study)
Anotace:
Diplomová práce ‘Growing up Bilingual (Case Study)’ je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část práce popisuje řeč/jazyk jako výlučně lidskou vlastnost a nabízí několik vybraných definic pojmů ‘jazyk’ a ‘osvojování si jazyka’, okrajově se též zmiňuje o teoriích vzniku řeči. V této části práce jsou dále představeny teorie osvojování si jazyka, jež se vyvinuly během výzkumu v …víceAbstract:
The diploma thesis ‘Growing up Bilingual (Case Study)’ is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part discusses complex language as a uniquely human capacity and presents several chosen definitions of the terms ‘language’ and ‘language acquisition’; it also cites theories of language origin. It names various language acquisition theories that developed during the study …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ntnbf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2011
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
First Language Acquisition: A Comparative Study of English and Hungarian
Veronika Izsáková -
First Language Acquisition: A Comparative Study of English and Hungarian
Veronika Izsáková -
First Language Acquisition and Socialization
Martina Zahradníková -
Language acquisition in bilingual and multilingual children and language supporting strategies used by bilingual and multilingual parents
Marketa VIDING -
Language acquisition in bilingual and multilingual children and language supporting strategies used by bilingual and multilingual parents
Marketa VIDING -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard -
Language acquisition in bilingual surroundings
Veronika Izsáková -
Dominant Language in Czech/English bilingual families living in the Czech Republic
Lenka Mastešová