Firemní dárcovství jako forma spolupráce komerčního a neziskového sektoru – Ing. Michaela Kostrounková
Ing. Michaela Kostrounková
Bachelor's thesis
Firemní dárcovství jako forma spolupráce komerčního a neziskového sektoru
Corporate Donation as a Form of Commercial Cooperation and the Voluntary Sector
Abstract:
Dárcovství může být nazváno jako nezištný projev spolupráce dvou subjektů. Prvním subjektem je dárce, individuální nebo firemní a druhým subjektem je obdarovaný, v tomto případě nestátní nezisková organizace. Zatímco důvodem individuálního dárcovství je většinou altruismus, tedy snaha pomoci druhým v případě firemního dárcovství hovoříme o společenské odpovědnosti firmy (CSR). V teoretické části je …moreAbstract:
Donorship might be called as a selfless sign of cooperation of two subjects. First subject is donor, individual or corporate and second subject is receiver of donation, in this case non-state, non- profitable organization. While reason for individual donorship is mostly altruism, meaning the attempt to help other, in case of corporate donorship the reason is social responsibility of a company.(CSR …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/t6lms/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOSTROUNKOVÁ, Michaela. \textit{Firemní dárcovství jako forma spolupráce komerčního a neziskového sektoru}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/30unv6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia