Monika Puschová

Master's thesis

Prague City Tourism jako nástroj destinačního marketingu Prahy

Prague City Tourism as a destination marketing tool
Abstract:
Stejně jako při prodeji produktu, je i v případě i destinace nutné vytvoření kvalitní marketingové strategie. K tomu, aby byla destinace úspěšná a dokázala se prosadit na domácím i mezinárodním trhu, je nutný efektivní marketingový management destinace neboli marketingové řízení destinace. V Praze se touto činností zabývá organizací Prague City Tourism (PCT), která do řízení cestovního ruchu hlavního …more
Abstract:
In order to strengthen position of a destination on the domestic and foreign market it is necessary to create a high-quality marketing strategy and effective destination management. In Prague, destination management is in the hands of Prague City Tourism (PCT). This destination management organization brings complexity to the management of tourism in the Czech capital. Prague City Tourism defines the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2015
  • Supervisor: Jana Valentová
  • Reader: Zuzana Kvítková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/57442