Sára ČERNÁ

Master's thesis

Čtenářská gramotnost ve výuce chemie

Reading literacy in chemistry
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na diagnostiku čtenářské gramotnosti v chemii pomocí pracovních listů zaměřených na komplexní úlohy. Teoretická část se zabývá popisem gramotností (funkční, čtenářské), etapy rozvoje funkční gramotnosti a faktory ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti. Dále se zaobírá postupy a metodami rozvoje čtenářské gramotnosti v chemii. Popisuje strukturu komplexních úloh, práci …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on diagnostics of reading literacy in chemistry by means of worksheets focused on complex tasks. The theoretical part deals with the description of literacy (functional, reading), stages of development of functional literacy and factors affecting the level of reading literacy. It also deals with methods and methods of development of reading literacy in chemistry. It describes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 5. 2020
  • Supervisor: Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČERNÁ, Sára. Čtenářská gramotnost ve výuce chemie. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta