Rozvoj klíčových kompetencí u osob s mentálním postižením v praktické škole dvouleté – Mgr. Andrea Kalivodová
Mgr. Andrea Kalivodová
Master's thesis
Rozvoj klíčových kompetencí u osob s mentálním postižením v praktické škole dvouleté
Development of key competences for people with intellectual disabilities in the practical school-year
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje klíčových kompetencí u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na praktické škole dvouleté. V teoretické části je vymezeno mentální postižení se zaměřením na jedince se středně těžkým mentálním postižením a se souběžným postižením více vadami. Dále postihuje legislativní úpravu vzdělávání a některé školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami …viacAbstract:
This thesis deals with an issue of developing key competencies of students with special educational needs at a two-year Practical School. In a theoretical part, there is circumscribed an intellectual disability which focuses on an individual with a moderate intellectual disability and with a syndromic intellectual disability. Then this part includes the legislative form of the educational system and …viacKľúčové slová
Mentální postižení souběžné postižení více vadami rámcový vzdělávací program školní vzdělávací program klíčové kompetence praktická škola dvouletá kazuistika Intellectual disability Syndromic intellectual disability Framework Educational Programme School Educational Programme Key competencies Two-year Practical School Casuistry
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bvtp8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 5. 2014
- Vedúci: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Práce na příbuzné téma
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte se souběžným postižením více vadami
Klára Pažoutová -
Edukace jedinců se souběžným postižením více vadami ve školských zařízeních
Adéla Žáčková -
Aplikace totální komunikace v edukaci dětí se souběžným postižením více vadami
Věra Rýdlová -
Rozvoj grafomotoriky a jemné motoriky u předškolních dětí se souběžným postižením s více vadami
Irina Mećava -
Postoj odborníků k možnosti využití felinoterapie v zařízeních pro osoby s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Jana Pfeiferová -
Rozvoj žáků s těžkým mentálním postižením a se souběžným postižením více vadami prostřednictvím rozumové výchovy v základní škole speciální
Kateřina Fleischmannová -
Využití prvků ergoterapie ve speciálně pedagogické praxi u žáka se souběžným postižením více vadami
Iveta Prchalová