Marketingová komunikace - product placement – Kristýna Zábranská
Kristýna Zábranská
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication - product placement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového nástroje product placement. V práci je jako hlavní cíl zkoumána účinnost product placementu, neboť ve světovém měřítku zatím neexistuje konkrétní metrika pro její hodnocení. Dílčím cílem je komparace vybraných modelů. Jsou představeny konkrétní metody měření výsledného efektu product placementu, jako jsou marketingová rezonance, metrika Marketing …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the issue of the product placement as a marketing tool. The main aim of the thesis is to investigate the product placement efficiency, as there is no specific metric for its evaluation on the world scale. A partial aim is the comparison of selected models. Specific methods for measuring the resulting product placement effect, such as marketing resonance, Marketing Return …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZÁBRANSKÁ, Kristýna. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/33zwq6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Product placement - způsoby využití a jejich efektivnost
Nikola Horníková -
Marketingová komunikace - product placement
Kryštof Pearse -
Product placement - způsoby využití a jejich efektivnost
Dominika Valentová -
Product placement seriálu "Dva a půl chlapa"
Jan Skála -
Efektivnost product placementu v procesu rebrandingu
Barbora Kailová -
Experimental Study Identifying Gender Effect of Influencers on Product Placement on Instagram
Veronika Šachová -
Využití product placementu jako rozvíjejícího se marketingového nástroje v České republice
Martina Kopečková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights