Syntaktická problematika v současných učebnicích češtiny pro SŠ – Bc. Alexandra Müllerová
Bc. Alexandra Müllerová
Master's thesis
Syntaktická problematika v současných učebnicích češtiny pro SŠ
Syntactic Issues in Current Czech Language Textbooks for Secondary Schools
Abstract:
Tato diplomová práce podává zevrubnou informaci o zpracování syntaktické problematiky ve vybraných současných učebnicích češtiny pro střední školy a hodnotí vztah mezi obsahem učebních textů a reálnými znalostmi studentů. Práce se dělí na 2 části. První část se věnuje didaktickým aspektům sledované problematiky a analýze středoškolských učebnic. Jádrem druhé části práce je rozbor výsledků terénního …moreAbstract:
This diploma thesis provides detailed information about the treatment of syntactic issues in the selected current Czech language textbooks for secondary schools and it examines the relationship between the textbooks' content and the students' actual knowledge. The thesis is divided into 2 parts. The first part addresses methodological aspects of syntactic issues and it also includes an analysis of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/biad6/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Jarmila Vojtová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Hana Žižková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Parallel Texts as an Alternative Methodology in Investigation of Language of Space: The Case of English and Czech
Magdaléna Honcová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Analýza učebnic českého jazyka pro 7. třídu ZŠ a jejich didaktické využití se zaměřením na problematiku skladby
Beáta KOTULKOVÁ -
Teorie jazykové kultury a spisovného jazyka v učebnicích českého jazyka pro gymnázia
Tereza ŠTIKOVÁ -
Výslovnost v učebnicích anglického jazyka pro mluvčí českého jazyka publikovaných od roku 1918 do současnosti
Tereza RYKLOVÁ -
Přístupy k základní syntaktické terminologii a typy cvičení v učebnicích českého a německého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Roman Růžička -
Využití reklamy v učivu českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Pavlína Zouharová -
Fantastická literatura v čítankách a učebnicích českého jazyka a literatury pro střední školy
Barbora Škamlová