Nicola Sopková

Bachelor's thesis

Fenomén davového chování ve spotřební kultuře

Phenomenon of crowd behavior in consumer culture
Abstract:
Záměrem této bakalářské práce bylo v teoretické části přiblížit, co je to davové chování a jeho zasazení do online prostředí. Dále online spotřební kultura, socio-technologický kontext a jaký je vliv davového chování na nákup smartphonů. Praktická část práce slouží k ověření VO, že davové chování souvisí se spotřebitelským chováním při nákupu chytrých telefonů. Ovlivňuje jejich chování při nákupu čímž …more
Abstract:
The aim of the theoretical part of this bachelor's thesis was to describe the crowd behavior and its placement in the online environment. Furthermore, online consumer culture, socio-technological context and the influence of crowd behavior on the purchase of smartphones were described.The practical part of the work verifies research question that crowd behavior is related to consumer behavior when …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 3. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2020
  • Supervisor: Klára Šimůnková
  • Reader: Jan Závodný Pospíšil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81424

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management