Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole – Bc. Tereza Kratochvílová
Bc. Tereza Kratochvílová
Master's thesis
Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole
Integration of pupils with developmental dysphasia in mainstream school
Abstract:
Komunikace je složitý proces přenosu informací, který má významný vliv na rozvoj osobnosti. V souvislosti s komunikací můžeme mluvit o mnoha komunikačních potřebách a motivech. Kromě verbální komunikace známe ještě složku neverbální, která výrazně dotváří obsah sdělení. Řeč je specificky lidskou schopností, která není vrozená, ale rozvíjí se až při verbálním styku s mluvícím okolím. Předpokladem správného …moreAbstract:
Communication is a complex process of information transmission which is significant for the personality development. We can talk about many communication needs and motivations in connection with communication. Apart from the verbal communication, we moreover know the non-verbal component which completes the content of the announcement. Speech is an unique human ability which is not inborn, however …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dr3ql/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Veronika Girglová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRATOCHVÍLOVÁ, Tereza. \textit{Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/392rs9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
Logopedická intervence v mateřské škole logopedické a běžné mateřské škole v Pardubickém kraji
Hedvika Hyláková -
Logopedická intervence v mateřské škole logopedické a běžné mateřské škole na okrese Příbram
Veronika Slivková -
Logopedická intervence u dítěte s dyslálií předškolního věku realizovaná v dětské skupině
Tereza Beitlová -
Logopedická intervence u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Natálie Čačíková -
Logopedická intervence u dětí předškolního věku s dyslalií
Dominika Bartošová -
Dlouhodobá logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Lenka Hasalová -
Logopedická intervence u žáků s mentálním postižením vzdělávaných v základní škole speciální
Hana Karpíšková