Teaching and Using IPA in Lower Secondary English Classes – Bc. Lucie Škopová
Bc. Lucie Škopová
Master's thesis
Teaching and Using IPA in Lower Secondary English Classes
Teaching and Using IPA in Lower Secondary English Classes
Abstract:
Cílem této závěrečné práce je potvrdit přínosy výuky a využití Mezinárodní fonetické abecedy (IPA) v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ, zejména pokud jde o výslovnost žáků. Nejprve jsou uvedena teoretická východiska popisující anglický přepis výslovnosti a Mezinárodní fonetickou abecedu a její vývoj. Dále je zahrnuta teorie výuky výslovnosti a popis různých aktivit, stejně jako analýza učebnic …moreAbstract:
The aim of this thesis is to confirm benefits of teaching and using IPA in lower secondary English classes, mainly in relation to pronunciation skills of learners of English language. First, theoretical background is presented describing English transcription and International Phonetic Alphabet (IPA) and its development. Next, the theory of pronunciation teaching where various activities are introduced …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gnz5q/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Gabriela Oaklandová
- Reader: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Smysl výuky anglické výslovnosti za pomoci fonetické abecedy v hodinách anglického jazyka na základní škole.
Tomáš HOLUBIČKA -
Alternativní metoda sugestopedie jako inspirace pro hodiny anglického jazyka v jazykové škole
Marika Kovácsová -
Přínosy užívání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka
Martina CHVÁLOVÁ -
Použití cílového a/nebo mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka na základních školách
Kateřina HLADKÁ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Práce s významem nových slov v interakci v hodinách anglického jazyka
Simona Jírová -
Využití hodiny typu PPP a TTT ve vyučování gramatiky anglického jazyka na úrovni B1.
Michal Provazník -
Jak učitel anglického jazyka podporuje aktivitu žáků v hodině
Michaela Augustová