Ekaterina Peshina
Master's thesis
Smyslový a emoční marketing
Sensory and emotional marketing
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké nástroje smyslového a emočního marketingu mají vliv na zákazníky, a prozkoumat, jakým způsobem ovlivňují jejich chování v nákupním prostředí. Práce je rozdělena do třech částí: teoretické, metodologické a praktické. V rámci diplomové práce byla důkladně prostudována teorie, v praktické části jsou provedena dotazníková setření, jejichž respondenty byli zákazníci …moreAbstract:
The aim of this Master`s Thesis is to find out which sensory and emotional marketing tools influence consumers and to investigate how they influence their shopping behaviour. The thesis is divided into three parts: theoretical, methodological and practical. The theoretical part of the thesis has been thoroughly studied, the practical part includes questionnaire surveys of Lidl supermarket customers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87970
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2022
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Jitka Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87970
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Smyslový a emoční marketing.
Petra Mendlíková -
The Impact of Digital Marketing on Consumer Behavior in the Modern World
Ariyo Simeon Adebayo -
Impact of greenwashing (marketing) on consumer behavior
Stephanie Aduku -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Marketing and Consumer Behavior
Tamerlan Karimli -
Marketing and Consumer Behavior; The Impact of Branding
Ali Karimli -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler