Využití marketingového výzkumu v procesu vývoje a optimalizace produktu – Bc. František David
Bc. František David
Master's thesis
Využití marketingového výzkumu v procesu vývoje a optimalizace produktu
Use of Marketing Research in Development and Optimization of Product
Abstract:
Diplomová práce na téma „Využití marketingového výzkumu v procesu vývoje a optimalizace produktu“ je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a aplikační část. Teoretická část závěrečné práce se z větší části věnuje marketingovému výzkumu za použití většinou doporučené literatury. Čtenář se nejprve seznamuje se systémem shromažďování potřebných dat díky Marketingovému Informačnímu systému. Jeho …moreAbstract:
The thesis on "Use of Marketing Research in Development and Optimization of Product" is divided into two parts, a theoretical and a user-oriented.The larger part of the theoretical section is dedicated to marketing research based on recommended literature. The reader is firstly introduced to the system of collecting important data thanks to Marketing Information System. The marketing research mentioned …moreKeywords
Marketingový výzkum Marketingový informační systém Segmentace trhu Kvalitativní metoda Kvantitativní metoda SWOT analýza BCG matice Ansoffova matice Optimalizace produktu Životní cyklus produktu Konkurence Zákazník Dotazník Cílová skupina Inovace Vývoj produktu Marketing research Marketing information systém Market segmentation Qualitative method Quantitative method SWOT analysis BCG matrix Ansoffov matrix Optimization of product Product life cycle Competition Customer Questionnaire Targeting group Inovation Development of product
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/toq3b/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingový informační systém v malé strojírenské firmě.
Denisa Součková -
The Agricultural Marketing Information System (AMIS) Impact Assessment in Rural Areas of the Republic of Moldova
Alena Švarcová -
Marketingový plán – informační systém pro veterináře
Martin Liška -
Marketingový informační systém BONTÉ CLASS, s.r.o.
Zdeněk Rydlo -
Marketingový informační systém
Antonín Pavelek -
Marketingový informační systém měst - nástroj TourMIS
Pavlína TOPORSKÁ -
Marketing information system for citrus crop in Latakia Region, Syria
Haiyan Sulaiman -
The Agricultural Marketing Information System (AMIS) Impact Assessment in Rural Areas of the Republic of Moldova
Alena Švarcová