Rozálie Palovová
Bachelor's thesis
Využití hudby v neuromarketingu
The Use of Music in Neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím hudby v neuromarketingu a jejím následným působením na nákupní chování zákazníka. Hlavním cílem práce je zjištění, jak hudba z pohledu neuromarketingu ovlivňuje respondenty v procesu nákupního rozhodování. V praktické části je pak provedeno vlastní neuromarketingové šetření, ve kterém byly respondentům pouštěny hudební ukázky a následně byl pomocí EEG zkoumán jejich …moreAbstract:
This bachelor thesis examines the use of music in neuromarketing and its subsequent effect on customer buying behaviour. The main objective of the thesis is to find out how music influences respondents in the purchase decision-making process from a neuromarketing perspective and how the conscious and unconscious responses of respondents to musical stimuli differ. In the practical part, the actual neuromarketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fs2a8/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Kristýna Hörnerová -
Neuromarketing a spotřební chování
Silvie Vaculčíková -
Neuromarketing - výhody a rizika
Krystyna Trofimova -
Neuromarketing
Tereza Mrkvová -
Neuromarketing v České republice
Kateřina Lazarčíková -
Neuromarketing v rámci fastfoodových značiek
Michal Malíček -
Aplikování neuromarketingových metod na prodej produktů v OXO Bubble tea
Jan Maryško -
Marketingové komunikační mixy pro in-store marketing
Jana Vaňková