Tereza Kalábová
Bachelor's thesis
Analýza konkurence značek na trhu šperků
Analysis of Brand Competition in the Jewellery Market
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou konkurence na trhu šperků. Cílem práce bylo srovnat vybrané značky, a to na základě získaných preferencí a názorů respondentů. Práce obsahuje kromě stěžejních kapitol také úvod a závěr. V rámci teoretických východisek týkajících se konkurence, byla vymezena definice pojmu konkurence, analýza konkurence a také prvky marketingového mixu. V charakteristice trhu byl popsán …moreAbstract:
This work deals with the analysis of competition in the jewelry market. The aim of the work was to compare selected brands based on obtained preferences and opinions of respondents. In addition to key chapters, the work also includes an introduction and conclusion. Within the theoretical framework concerning competition, the definition of competition, analysis of competition, and elements of the marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2024
- Supervisor: Miluše Hluchníková
- Reader: Lukáš Kozák
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Marketing / Marketingová komunikace
Theses on a related topic
-
Didactic games: competition as a motivating or demotivating constituent
Miroslava ČMELÍKOVÁ -
Demand analysis of a selected destination
Lizaveta Haratskevich -
Human-Wildlife Conflict: Analysis of factors involved in wildlife attacks on human in and around Chitwan National Park, Nepal
Thakur Silwal -
Analysis of Teahouses in a Selected Region
Martin Sauer -
Analysis of hotel jargon and slang
Ivan Marousek -
Unsupervised Machine Learning Methods for Behaviour Analysis and Anomaly Detection in University Environment
Pavel Strnad -
An Analysis of Human Resource Management in ING corporation, spol. s r.o.
Lukáš Slánský -
An Analysis of Employee Satisfaction in a Chosen Company
Vendula Vodáková