Klára Nováková

Bachelor's thesis

Dopady sociálních sítí na nákup udržitelné módy

Impacts of social media on the purchase of sustainable fashion
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o dopadech sociálních sítí na nákupní chování spo-třebitelů generace Z u nákupu udržitelné módy. Na základě analýzy výstupů z dotazníkového šetření, jsou zjištěny faktory, ovlivňující nákupní rozhodování v digitálním světě a povědomí mladé generace o tématu udržitelnosti v oblasti módy. Prostřednictvím uskutečněné analýzy této problematiky, jsou navrhnuté komunikační strategie …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the impacts of social media on the purchasing be-havior of Generation Z consumers in sustainable fashion. Based on the analysis of questionnaire survey results, factors influencing purchasing decisions in the digi-tal world and the awareness of the young generation about sustainability in the fashion industry are identified. Through the conducted analysis of this issue …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Lucie Veselá, Ph.D.
  • Reader: Lenka Harantová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta