Bc. Josef KOLÁŘ

Master's thesis

Využití humoru a vtipu v oblasti MK

Using Humor and Wit in Marketing Communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou a zkoumáním humorné tištěné reklamy propagující automobily. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury z oblasti reklamy, historie reklamy, psychologie humoru a marketingového výzkumu. Praktická část analyzuje vnímání a postoje humorné tištěné reklamy českou veřejností a projektová část přináší manuál pro tvorbu humorné reklamy.
Abstract:
This graduation thesis deals with analyzis and exploration of humorous print ads of cars. The theoretical part is based on the study of literature in the field of advertising, history of advertising, humour, psychology and marketing research. The practical part analyzes the perceptions and attidudes of humorous print ads by Czech public. The project part provides manual for creation of humorous ads …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Accessible from:: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOLÁŘ, Josef. Využití humoru a vtipu v oblasti MK. Zlín, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications