Sociálně-ekonomické náklady chuligánství na fotbalových stadionech – Štěpán Trousil
Štěpán Trousil
Master's thesis
Sociálně-ekonomické náklady chuligánství na fotbalových stadionech
Socio-economic cost of hooliganism at football stadiums
Abstract:
Tématem této práce je chuligánství na fotbalových stadionech. První kapitoly jsou zaměřeny na vymezení a historii chuligánství ve světě. Dalším bodem je historie chuligánství v České republice a incidenty, které se staly na fotbalových stadionech v České republice během posledních let. Hlavním cílem práce je zjistit jaké náklady představují projevy chuligánství pro české fotbalové kluby. Tyto informace …moreAbstract:
The topic of this word is hooliganism at football stadium. The first chapters are focused on the definitiv and history of hooliganism in the world. Another point is the history of hooliganism in the Czech republic and the incidents that happened at football stadium in the Czech republic in recent years. The main goal of this work is to determine what costs are manifestations of hooliganism Czech football …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 12. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28940
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2011
- Supervisor: Jiří Novotný
- Reader: Ladislav Tyll
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28940
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Extremistická hnutí v ČR se zaměřením na Hooligans
Veronika Wiehlová -
Členové subkultury hooligans jako přívrženci pravicového extremismu
Ondřej Sakáč -
Hooligans - násilí na fotbalových stadionech
Tomáš Pazdera -
Fotbaloví fanoušci - hooligans na našich stadionech
Pavel KROČÁK -
Hooligans jako negativní faktor fotbalového utkání
Nikola KŘENKOVÁ -
Marketing Mistrovství Evropy ve fotbale 2012
Stanislav Marko