Olha SHUTKA

Bachelor's thesis

Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na působivost reklamy

The influence of the language characteristics of advertising texts on the impact of advertising
Abstract:
V teoretické části bakalářské práce "Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na přesvědčivost reklamy" se budeme zabývat pojmem reklama, jejími cíli, funkcemi a druhy. Prozkoumáme textové charakteristiky reklamních sdělení, popíšeme klasickou strukturu reklamních textů a budeme věnovat pozornost problematice klasifikace reklamních textů v rámci funkční stylistiky. Podíváme se také na jazykové …more
Abstract:
In the theoretical part of the bachelor thesis "The influence of linguistic characteristics of advertising texts on the persuasiveness of advertising", we will explore the concept of advertising, its goals, functions, and types. We will examine the textual characteristics of advertising messages, describe the classical structure of advertising texts, and focus on the problem of classifying advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: specialista in philologie Anastasiia Iljinična Franta, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SHUTKA, Olha. Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na působivost reklamy. Plzeň, 2023. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/