Vsevolod Garšin i chudožniki-peredvižniki. Literatura izobrazitelnoje iskusstvo – Mgr. Galyna Karnatova
Mgr. Galyna Karnatova
Bakalářská práce
Vsevolod Garšin i chudožniki-peredvižniki. Literatura izobrazitelnoje iskusstvo
Vsevolod Garashin and Russian Artists
Abstract:
Since Garshin did not travel abroad, he formel his views on art chiefly from the works of contemporary Russian artists. In his reviews of art exhibitions, whist he beran writing in 1877, and in his stories he expresses a critical attitude to the philosophy of „art for art`s sake“ and a preference for painting with a social theme (e.g. the Peredvizhniki): for example, in his story “Artists” (1879) he …víceAbstract:
Předmětem srovnávání v mé práci je tvorba spisovatele Vsevoloda Garšyna a tvorba malířů Společností putovních vystav. Spisovatel i malíři zanechali velkou stopu v kulturním dědictví nejen ve své vlasti. Ale nejen stopu, ale i perspektivu, která měla velký vliv na vývoj umění jejich následovníků. Perspektiva Vsevoloda Garšyna je bizardní odvaha zeptat se lidí, proč dělají tolik zla. Geniálním vynálezem …více
Jazyk práce: ruština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 6. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u5j94/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: prof. PhDr. Danuše Kšicová, DrSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Ruský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser -
Využití nových médií a prezentace digitálního umění na Brno Art Open (2008–2022). Příspěvek k lokální historii mediálního umění
Simona Hladůvková -
Muzeum jako misto prezentace umeni, MuseumsQuartier a Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien
Lucie Drdová -
Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií
Hana Bělohradská