Mgr. Michal Fašánek
Bachelor's thesis
Sport a masová média
Sport and mass media
Abstract:
Sport a Masová Média Práce se věnuje rozboru fenoménů, ke kterým odkazuje její název – sportu a masových médií. Snaží se vystopovat kroky, které vedly k současné provázanosti těchto dvou odvětví a zároveň tyto objasnit. Výsledek tohoto sloučení vidí v masivní popularizaci, ale zároveň také komercializaci sportu a jeho proměně směrem ke konzumnímu zboží. V poslední kapitole potom rozebírá osobnost sportovního …moreAbstract:
Sport and Massmedia Thesis is focused on analysing two phenomens, to which refers its name – sport and massmedia. It tries to discover steps that led towards present cohesion of these two sectors and, together with it explain them. Result of this fusion sees in massive popularization and commercialization of sport as well as its change in way of being more and more just consumer product. In the last …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gwz5f/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesBachelor programme / field:
Physical Education and Sport / Animator of Sport Activities
Theses on a related topic
-
Vliv médií na děti: internet a televize
Klára ELGARTOVÁ -
Televize na internetu pronikání televizního obsahu na web a je ho transformace pro internet
Jiří Vlach -
HLAVNÍ SUBJEKTY NA MEDIÁLNÍM TRHU ČR A PERSPEKTIVY JEJICH BUDOUCÍHO VÝVOJE
Anna Syrovátková -
Sport marketing and its social implications
Anna Zhavoronkova