Používání strategií učení se češtině jako cizímu jazyku – Mgr. Zdeňka Zachová
Mgr. Zdeňka Zachová
Master's thesis
Používání strategií učení se češtině jako cizímu jazyku
Use of learning strategies (Czech as foreign language)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem strategií učení se češtině jako druhému jazyku u dospělých cizinců žijících v České republice. Výzkum vychází z klasifikace strategií R. L. Oxfordové (1990), kterou zpracovala pro české prostředí K. Vlčková (2007). Práce zjišťuje, jaké strategie učení učící se využívají a zkoumá vliv proměnných (věk, sociokulturní příslušnost, důvod studia, vzdělání informantů) na …moreAbstract:
Diploma thesis Use of learning strategies Czech as second language deals with research of strategies for leasing of Czech language as a second language. Research is based on the strategies’classification of R. L. Oxford (1990), which was compiled by K. Vlčková (2007). The thesis concerns with the influence of variables (age, socio-cultural affiliation, the reason of study, education level of the respondents …moreKeywords
Strategie učení učení osvojování jazyka čeština jako cizí jazyk cizí jazyk druhý jazyk Společný evropský referenční rámec pro jazyky cizinci v ČR paměťové strategie kognitivní strategie kompenzační strategie metakognitivní strategie afektivní strategie sociální strategie Learning strategies. learning language acquisition Czech language as foreign/sekond language Common European frame of reference for languages foreigners in the Czech Republic memory strategies cognitive strategies compensatory strategies metacignitive strategies affective strategies social strategies
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vpd1m/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2010
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Music
Theses on a related topic
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ