Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education – Bc. Barbora Vieweghová
Bc. Barbora Vieweghová
Master's thesis
Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education
Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education
Abstract:
Tato práce si klade za cíl prozkoumat důsledky vlivu mimoškolní angličtiny pro její výuku na středních školách v České republice. Studie využívá triangulační přístup ke sběru dat, zaměřuje se tedy jak na studenty, tak na učitele. Z pohledu učitelů tato práce zkoumá celkové povědomí o kontaktu studentů s mimoškolní angličtinou a jaké pedagogické změny a adaptace uplatňují v reakci na větší kontakt studentů …moreAbstract:
This thesis aims to explore the implications of extramural English for teaching and learning English in upper secondary schools in the Czech Republic. The study employs a triangulation approach to data collection, thus focusing on both the learners and teachers. From the perspective of teachers, this thesis explores the overall awareness of student extramural exposure and what pedagogical shifts and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gsoqk/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VIEWEGHOVÁ, Barbora. \textit{Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/3waesz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
Strategie učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni inkluzivní ZŠ
Jitka Janů -
Strategie k rozvoji předpokladů pro výuku počátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Hana Hadrabová -
Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations
Jiřina KARASOVÁ -
Procesy získávání, adaptace a motivace zaměstnanců
Zuzana Nováková -
Motivace českých zemědělců k adaptaci na dopady klimatické změny pomocí krajinotvorných opatření
Tamara Meierová -
Motivace studentů cizinců ke studiu na UTB a jejich adaptace
Miroslava Krajíčková