Bc. Štěpánka Červenková

Master's thesis

Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps

Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps
Abstract:
Ačkoliv je z hlediska vývoje lidstva patrné, že se člověk sám dlouhodobě přirozeně rozvíjel a vzdělával, pojem sebeřízené vzdělávání se mezi odbornou i laickou veřejností objevil poměrně nedávno. Vzrůstající počet rodin (ale i mnohé školy) dnes nechává své děti zcela (sebe)řídit vlastní vzdělávání a v souladu s tímto trendem moderní didaktika znovuobjevuje a zkoumá principy a přínosy volné hry, věkově …more
Abstract:
The term self-directed education has emerged only recently in the professional and public domain despite the fact that individuals throughout history happened to become educated by themselves. The rediscovered benefits of free play, age mixing, learning just in time, unrestricted access to information resources as well as caring adults, lead an increasing number of families (subsequently also schools …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta