Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps – Bc. Štěpánka Červenková
Bc. Štěpánka Červenková
Master's thesis
Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps
Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps
Abstract:
Ačkoliv je z hlediska vývoje lidstva patrné, že se člověk sám dlouhodobě přirozeně rozvíjel a vzdělával, pojem sebeřízené vzdělávání se mezi odbornou i laickou veřejností objevil poměrně nedávno. Vzrůstající počet rodin (ale i mnohé školy) dnes nechává své děti zcela (sebe)řídit vlastní vzdělávání a v souladu s tímto trendem moderní didaktika znovuobjevuje a zkoumá principy a přínosy volné hry, věkově …moreAbstract:
The term self-directed education has emerged only recently in the professional and public domain despite the fact that individuals throughout history happened to become educated by themselves. The rediscovered benefits of free play, age mixing, learning just in time, unrestricted access to information resources as well as caring adults, lead an increasing number of families (subsequently also schools …moreKeywords
Self-directed learning self-directed education unschooling Education 3.0 learner autonomy intrinsic motivation learning apps and websites English as a global language incidental language learning intentional language learning Czech education system. Sebeřízené učení sebeřízené vzdělávání Vzdělávání 3.0 autonomie v učení vnitřní motivace studijní aplikace a webové stránky angličtina jako globální jazyk osvojování jazyka jako vedlejší efekt cílené osvojování jazyka český vzdělávací systém.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z7f9p/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERVENKOVÁ, Štěpánka. \textit{Learning English within the context of self-directed education: An analysis of selected websites and apps}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/3y80e2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
Analýza a implementace systému správy obsahu pro malé a střední webové portály
Milan Šůstek -
OUTDOOROVÉ AKTIVITY VHODNÉ DO VZDĚLÁVACÍCH OBLASTÍ ČLOVĚK A PŘÍRODA A ČLOVĚK A ZDRAVÍ (METODICKÁ PŘÍRUČKA - WEBOVÉ STRÁNKY)
Vlastislav KOVAŘÍK -
Analýza použitelnosti webových stránek systémů sociálního zabezpečení se zaměřením na oblast mateřství, otcovství a rodičovství v České a Slovenské republice
Veronika Suchanková -
Komparace sociální politiky dvou statutárních měst a její dopad na vývoj populace Havířov a Frýdek-Místek
Hana Tylečková -
Postoje a očekávání rodičů žáků s narušenou komunikační schopností a rodičů žáků s tělesným postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Lucie KUBICZKOVÁ -
Budoucnost anglického jazyka jako jakyka pro mezinárodní komunikaci v České republice
Lukáš KONFRŠT -
Angličtina jako lingua franca z pohledu Čechů
Magdaléna SVOBODOVÁ