Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour – Adriana Starostová
Adriana Starostová
Doctoral thesis
Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour
Senzorický marketing a smyslové shody - Efekt produktové barvy na vnímání vůně
Anotácia:
Záměrem práce je zkoumání role barvy na vnímání vůně měřením vnímané a) preference a za b) intenzity u 16 možných kombinací 4 barevných lahviček obsahujících 4 vůně, které byly hodnoceny celkem 297 respondenty (130 mužů a 167 žen). Pomocí analýzy rozptylu (ANOVA) pro preferenci bylo zjištěno, že barva i vůně hraje významnou roli u Čechů. Nicméně pro skupinu Čechů a Slováků se tento efekt snižuje. Pro …viacAbstract:
The purpose of this dissertation is to investigate the role of colour on the perception of odour by measuring the a) preference and b) intensity of 16 possible combinations of 4 coloured bottles and 4 odours as rated by 297 participants (130 males and 167 females). The two way ANOVA for preference revealed that the role of both – colour and odour is significant for Czech participants, but the significance …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 11. 2015
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75751
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 5. 2019
- Vedúci: Václav Stříteský
- Oponent: Martin Lukeš, Marie Přibová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
STAROSTOVÁ, Adriana. \textit{Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour}. Online. Dizertačná práca. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/3ywlw2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75751
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / odbor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Kateřina Bilinová -
Smyslový a emoční marketing.
Petra Mendlíková -
Preference barev jako indikátor dlouhodobého emočního nastavení
Jitka Bednaříková -
Problematika preference barev u dětí na 1.stupni ZŠ jako prostředek usuzování jejich temperamentu
Jana ŠEMBEROVÁ -
Vztah mezi preferencí barev a vlastní týmovou rolí
Monika Šeböková