Adriana Starostová

Disertační práce

Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour

Senzorický marketing a smyslové shody - Efekt produktové barvy na vnímání vůně
Anotace:
Záměrem práce je zkoumání role barvy na vnímání vůně měřením vnímané a) preference a za b) intenzity u 16 možných kombinací 4 barevných lahviček obsahujících 4 vůně, které byly hodnoceny celkem 297 respondenty (130 mužů a 167 žen). Pomocí analýzy rozptylu (ANOVA) pro preferenci bylo zjištěno, že barva i vůně hraje významnou roli u Čechů. Nicméně pro skupinu Čechů a Slováků se tento efekt snižuje. Pro …více
Abstract:
The purpose of this dissertation is to investigate the role of colour on the perception of odour by measuring the a) preference and b) intensity of 16 possible combinations of 4 coloured bottles and 4 odours as rated by 297 participants (130 males and 167 females). The two way ANOVA for preference revealed that the role of both – colour and odour is significant for Czech participants, but the significance …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 11. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 5. 2019
  • Vedoucí: Václav Stříteský
  • Oponent: Martin Lukeš, Marie Přibová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75751

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doktorský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management